Kupując perfumy, chcemy mieć pewność, że kupiony przez nas flakonik zawiera oryginalny zapach. Niestety, często zdarza się, że klienci padają ofiarą oszustów, którzy na potęgę podrabiają perfumy – nie tylko te markowe ale także te mniej znanych marek. Musimy być czujni szczególnie podczas zakupów w Internecie. Liczba sklepów internetowych rośnie z każdym rokiem. Sprzedawcy rywalizują między innymi dużo niższymi cenami niż w tradycyjnych sklepach. Szczególnie niska cena ulubionych perfum powinna nas zaniepokoić – to znak, że może to być podróbka a nie oryginał. Niezależnie od tego istnieją pewne metody, dzięki którym możemy sprawdzić czy kupione przez nas perfumy są oryginalne.

Sprawdzona metoda

Każde perfumy posiadają numer identyfikacyjny perfum. Najczęściej jest on wytłoczony lub wydrukowany na tylnej ścianie butelki lub na jej spodzie. Znajdując ów numer, łatwo możemy ustalić czy perfumy są oryginalne czy to tylko nic niewarta podróbka. Numer ten znajdziemy również na naklejce umieszczonej na spodzie flakonu z perfumami. Jest on również nanoszony na przygotowane wcześniej pudełko – opakowanie perfum. Numer identyfikacyjny perfum ma jeszcze jedno przydatne zastosowanie – umożliwia również sprawdzenie daty produkcji danych perfum. Dzięki temu możemy sprawdzić czy kupowane perfumy są nowe czy też długo leżały w sklepie.

Inne sposoby

Na pierwszy rzut oka rozpoznanie czy dane perfumy są oryginalne czy podrabiane jest w zasadzie niemożliwe. Istnieją jednak pewne sposoby, które powinny nas zaniepokoić. Przede wszystkim numer identyfikacyjny zgodny z oryginałem. Oprócz tego należy zwrócić uwagę na butelkę, w której znajdują się perfumy – musi ona stać prosto na płaskiej powierzchni, nie może zawierać wad fabrycznych. Flakonik musi być starannie wykończony i ładnie wyglądać. Etykieta perfum nie może być wyblakła. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na wszelkie nadruki na opakowaniu czy butelce (ich kolor, faktura, odcień). Zapach perfum musi być trwały i utrzymywać się na ciele przez długi czas. Ponadto perfumy muszą być przejrzyste (nie mogą być mętne lub „niewyraźne”).